După ce părea că a atins limita morală în calificările pentru Marele Premiu al Bahrainului din 2025, Lewis Hamilton a revenit, ghidând Ferrari-ul său de pe locul nouă până pe locul cinci.
Colegul său de echipă, Charles Leclerc, a terminat pe locul patru, după ce a început de pe locul secund. Pentru Hamilton, acesta a fost, fără îndoială, cel mai bun rezultat posibil fără retrageri în față. După cursă, Hamilton a fost mai optimist ca niciodată de la câștigarea cursei sprint din China, sugerând că a realizat o avansare în înțelegerea mașinii și modul în care trebuie să se adapteze pentru a obține cele mai bune performanțe din aceasta.
Sentimentul frânelor este crucial pentru Hamilton
„Ceea ce este clar este că, ca oameni, ne blocăm în obiceiurile noastre. Și simt că am condus o mașină cu aceeași echipă atât de mult timp… și am trecut la o mașină nouă care necesită un stil de condus și setări complet diferite.
Am folosit frânarea motorului, pe care nu am folosit-o în anii anteriori. Frâne mult diferite, suntem pe Brembo, eu am fost pe CIs [Carbone Industrie] timp de aproximativ 15 ani. Mașina necesită un stil de condus mult diferit. Așa că mă adaptez la asta și cred că încet încet încep să-mi intru în minte și să obțin echilibrul corect. Ceea ce face Charles este că începe cu un set-up și rămâne cu el aproape tot weekendul, iar săptămâna trecută și în acest weekend am fost departe de el, apoi chiar înainte de calificări m-am apropiat de el, dar setările erau complet greșite. Trebuie să fac o treabă mai bună pe parcursul weekendului și o voi face. Trebuie să-mi fac viața mai ușoară, fac totul pe calea cea mai grea în acest moment.
Voi încerca să încep săptămâna viitoare dintr-un loc mai bun și să nu deviez prea mult. Așa cum am spus, cred că am înțeles cum îi place mașinii să fie condusă, așa că dacă aplic asta săptămâna viitoare, dacă pot să mă calific mai bine, voi avea un weekend mult mai bun. Alegerea producătorului de frâne ar putea părea un punct abstract, dar, în momentul interfeței cu șoferul, procesul de frânare este o combinație de memorie musculară și senzație. Șoferul se obișnuiește nu doar cu punctul de prindere al frânelor, ci și cu forța prinderii inițiale și progresia efortului de frânare, până la senzațiile transmise prin pedală că punctul de blocare este iminent” spus Hamilton pentru Sky Sports F1.
În Bahrain, ambele Ferrari-uri au avut o strategie diferită față de majoritatea echipelor, începând pe anvelope medii, în timp ce restul primelor 10 au început pe anvelope folosite soft. Deși Leclerc a pierdut două poziții la start, în fața lui George Russell și Lando Norris, Hamilton a păstrat locul nouă și a trecut rapid pe lângă Williams-ul lui Carlos Sainz pentru locul opt.
Deși al doilea Red Bull, condus de Yuki Tsunoda, l-a depășit pe Hamilton la primele opriri, Lewis a reușit să-l depășească în două tururi și a realizat o depășire pe colegul de echipă al lui Yuki, Max Verstappen, la trei tururi după aceea. Andrea Kimi Antonelli și Pierre Gasly, care au început și ei înaintea lui Hamilton, au pierdut timp prin oprirea în pituri înainte de a fi desfășurat safety car-ul în turul 32.
Lewis a avut chiar o scurtă luptă cu Lando Norris după reluarea cursei, înainte ca McLaren-ul să se desprindă. Datorită dificultăților lui Verstappen, Hamilton nu a avut o amenințare serioasă din spate, astfel că a putut absorbi mai multe lecții despre cum trebuie condus Ferrari-ul. Dar prioritatea acum este să găsească o modalitate de a realiza acele tururi cruciale în calificări, deoarece convergența mașinilor înseamnă că pierderile mici de timp se pot aduna și pot duce la o mare disparitate în pozițiile de pe grilă.