Pentru a doua oară în tânăra sa carieră în NTT IndyCar Series, Kyle Kirkwood din Florida este pregătit să conducă plutonul către start la Acura Grand Prix of Long Beach.
Starul de la Andretti Global a obținut un timp de 1:06.1921, reușind astfel să își asigure a treia pole din carieră și a doua în Long Beach.
„Sunt emoționat. A fost grozav. O tură foarte bună, o calificare foarte bună. Din fericire, nu am greșit cu nimic și nu am lovit nimic. Asta este întotdeauna o întrebare aici, pe circuitele stradale. Trebuie să îți asumi riscuri pentru a obține acel loc fruntaș.”, a declarat Kirkwood entuziasmat pentru FOX Sports după sesiune.
Performanța lui Kirkwood a fost una dintr-o trilogie de rezultate solide pentru Andretti Global. Coechipierul său, Colton Herta, a terminat pe locul doi, iar Marcus Ericsson a fost la doar trei locuri distanță, pe locul cinci.
„Când ești într-o mașină Andretti Global la Long Beach, știi că vei fi rapid. Sunt foarte fericit că am reușit să profit de asta aici astăzi. Am avut un lockout pe prima linie împreună cu Colton. Am crezut că va fi el sau eu după prima rundă de calificare. A fost foarte rapid, eu am fost foarte rapid. Știam că va fi o luptă strânsă între noi.”, a spus Kirkwood.
Herta a terminat pe locul doi după o sesiune aglomerată, lovind zidul la ieșirea din ultima curbă după ce a avansat în Fast 12 și a fost nevoit să ruleze fără o tură de pregătire în ultima rundă. Câștigătorul pole-ului din 2022 a simțit că circumstanțele l-au împiedicat să aibă o tură de pole.
„A fost o sesiune dificilă,” a spus Herta. „Tura de pregătire este ceea ce facem pentru a încerca să aducem temperaturile în fereastra corectă, să facem fața și spatele cât mai egale. Nu am avut asta, așa că anvelopele au început puțin reci. Dar s-au încălzit în cele din urmă, după trei sau patru curbe.”
„Presupun că pierderea de timp față de Kyle este probabil în acele prime câteva curbe. E frustrant. E o pole pe care simt că ar fi trebuit să o obțin fără a primi acea penalizare și fără a ieși în prima rundă. Dar nu pot fi supărat pentru un loc pe prima linie și un 1-2 pentru Andretti.”
Conducătorul campionatului și pilotul neînfrânt până în acest moment, Alex Palou, s-a clasat pe locul trei pentru Chip Ganassi Racing. Câștigătorul pole-ului din 2022, Felix Rosenqvist, a terminat pe locul patru pentru Meyer Shank Racing, în timp ce Ericsson și Scott McLaughlin de la Team Penske au completat Fast 6.
Kirkwood a condus drumul într-un Fast 12 afectat de un steag roșu tardiv, când Christian Lundgaard, care ocupa locul cinci în acel moment, a derapat și a lovit bariera de anvelope.
Ieșirea lui Lundgaard a adus un sfârșit neașteptat sesiunii Fast 12, oprind desfășurarea când piloții erau pe ultimele lor tururi. Aceasta a pus capăt sesiunii pentru toate cele trei mașini Arrow McLaren, care se aflau pe partea greșită a liniei de tăiere în momentul opririi.
„Sunt bucuros că avem un ritm bun,” a spus Nolan Siegel. „E frustrant să nu putem arăta asta. Cred că probabil am fi putut avansa și am fi avut ritmul necesar. Ar fi fost frumos să facem asta, dar mai avem o zi mâine. Acolo contează.”
„Sunt fericit că Christian e bine, dar (e) o dezamăgire pentru mine, o dezamăgire și pentru Nolan,” a spus Pato O’Ward. „Nu a reușit să facă tura lui. Cred că toți aveam ritmul necesar pentru a fi acolo. E trist să vedem că e doar o mașină Chevy acolo, dar putem lupta din locul nouă.”
Rosenqvist a fost pe locul șapte când a fost ridicat steagul roșu, dar a reușit să avanseze în Fast 6 după ce Lundgaard și-a pierdut cele mai bune două timpi pentru că a provocat oprirea. Marcus Armstrong și Alexander Rossi au ocupat locurile șapte și opt, iar O’Ward, David Malukas, Siegel și Lundgaard au completat Fast 12.
Înainte de a ieși în runda a doua, Lundgaard a condus sesiunea de deschidere a grupului, avansând în Fast 12 cu ultima sa tură. Herta, Rosenqvist, O’Ward, Armstrong și Malukas au urmat. Kirkwood a condus al doilea grup, urmat de Palou, McLaughlin, Siegel, Ericsson și Rossi.
Câștigătorul de anul trecut de la Long Beach, Scott Dixon, va trebui să își revină din mijlocul plutonului dacă speră să repete faptele eroice de anul trecut în această cursă stradală iconică. Kiwi-ul și echipa sa Chip Ganassi Racing cu numărul 9 au avut o sâmbătă dificilă, începând devreme cu o lovitură neobișnuită în zid în a doua sesiune de antrenamente.
Echipa lui Dixon a petrecut orele dintre antrenamente și calificări reparând mașina sa afectată. Dar când au venit în sfârșit calificările, o altă greșeală atipică din partea „Omului de gheață”, cunoscut pentru consistența sa, l-a împiedicat să avanseze în Fast 12.
„Tura pe care eram era bună, cred că aproape pentru un timp rapid, dar am lovit zidul la ieșirea din (curba) 6 și mi s-a îndoit legătura de direcție, așa că a trebuit să abandonez,” a spus Dixon. „E frustrant. Ar fi trebuit să o fac cu o tură mai devreme, dar din cauza distanțării între mașini. Cred că mașina din fața mea a abandonat în prima tură, așa că a trebuit să fac același lucru. Așa că a doua tură nu a fost la fel de rapidă cum ar fi trebuit să fie.”
„Cred că eram cu aproximativ o zecime și jumătate mai rapizi decât coechipierul nostru în acel moment, așa că (aș fi fost) ușor prin acea sesiune.”
A fost o altă zi dificilă de calificare pentru echipa Penske, care a văzut că piloții săi de top, Will Power și Josef Newgarden, nu au reușit să avanseze din calificările de grup pentru a doua cursă la rând. Efortul de calificare al lui Power a fost afectat de o lovitură în zidul din curba 6. Newgarden a simțit că runda sa a fost împiedicată de un Rosenqvist lent în hairpin, dar nicio penalizare nu a rezultat din plângerea depusă.
„A fost destul de greu să obții o tură clară cu oameni care se opresc mult. … Aproape că ar fi trebuit să merg pe prima tură, cred,” a spus Power pentru FOX Sports după sesiune. „E greu să ai o tură bună de ieșire. Apoi trebuie să (creezi un) spațiu și să lași oamenii să treacă. Apoi, oamenii se opresc la hairpin.”
„Fără scuze, omule. Adică, suntem rapizi în antrenamente. În fiecare antrenament de anul acesta am fost rapizi. În fiecare. Și încă nu am ajuns (în) top 12. Poți să faci câte scuze vrei. Trebuie doar să ne facem treaba când contează pe anvelopele moi.”
Power are trei curse consecutive fără o apariție în Fast 12, ceea ce reprezintă cel mai mult pentru australian de la o serie de patru curse de la Belle Isle până la Toronto în 2022. Ar fi fost a doua cursă consecutivă fără un calificat în Fast 12 pentru echipa lui Roger Penske, proprietarul seriei, dacă McLaughlin nu ar fi avansat din al doilea grup.
A fost o sesiune de calificare dificilă pentru mai mulți piloți, mulți suferind daune după contactul cu zidul. Lundgaard a fost singurul care a ieșit dintr-o rundă, dar Herta, Power, Dixon și Santino Ferrucci au derapat în diferite curbe pe circuitul stradal periculos.
Incidentul lui Ferrucci la sfârșitul calificărilor de grup l-a forțat să se oprească în zona de recuperare. Fast 12 a fost întârziat temporar pentru a putea fi recuperată vehiculul său.
Cursa de duminică va fi transmisă în direct pe FOX și pe rețeaua INDYCAR Radio la ora 16:30 ET.