În 2024, George Russell și Lewis Hamilton au terminat la peste 45 de secunde în spatele câștigătorului Max Verstappen, în timp ce sezonul a început în Bahrain. După treisprezece luni, Russell a reușit să se plaseze între cele două McLarenuri în locul doi, în timp ce săgețile argintii păreau să treacă un test de stres important.
În timp ce Red Bull se confruntă cu probleme de echilibru și aderență a mașinii, iar Ferrari se luptă și el să se mențină pe o distanță de cursă, Mercedes s-a poziționat ca cel mai apropiat competitor al McLarenului până acum. A treia etapă pe podium pentru Russell în patru curse – pe diferite trasee – ilustrează o consistență pe care nu a reușit să o obțină cu mașina mai puțin flexibilă din 2024.
Înainte de weekend, Russell a simțit că căldura deșertului din Bahrain și asfaltul dur al lui Sakhir vor fi adevăratul test pentru cât de mult a reușit Mercedes să progreseze, iar performanța de duminică părea să confirme acest pas.
„Ne-am fi așteptat ca Bahrainul să fie una dintre cursele foarte dificile pentru noi din cauza temperaturii ambientale ridicate și a circuitului foarte granulat și dur,” a spus principalul echipei, Toto Wolff, când Motorsport.com l-a întrebat dacă consideră că Mercedes a trecut testul de stres din Bahrain.
„Am calificat pe locul P2 și P4. Am avut o mașină care a fost capabilă să fie solid pe podium, iar asta este mai bine decât ne așteptam. Poți [numai] să numești o cursă un succes dacă câștigi, dar în circumstanțele date, s-ar putea spune că a fost mult mai bine decât ne așteptam.”
Avertismentul rămâne că a ajunge din urmă echipa sa colaboratoare, McLaren, va fi totuși greu de realizat, deoarece Oscar Piastri a câștigat fără emoții, cu 15 secunde înainte de Russell, deși distanța a fost exagerată de faptul că Piastri avea pneuri medii preferate pentru a doua jumătate a cursei, în timp ce Russell se lupta cu uzura pneurilor moi și cu probleme electrice la mașina sa.
„Dacă te uiți unde era McLaren anul trecut [Lando Norris și Piastri au terminat pe locurile șase și opt în 2024], poți vedea cât de repede poți schimba situația,” a spus Wolff. „Probabil că astăzi ne-au lipsit câteva zecimi. Nu știu cum ne-am fi descurcat cu pneurile medii la final.”
„Când o mașină performează în modul în care o face McLaren, atunci este totul. Este pur și simplu o inginerie bună. Ei au performanța în șasiu și sunt capabili să îngrijească pneurile mai bine decât toți ceilalți. Și au un motor grozav…”
Mercedes nu a reușit încă să determine ce a cauzat eșecul sistemului de frânare prin cablu și alte probleme electrice care au făcut ultimele 20 de tururi atât de dificile pentru Russell, dar având în vedere distracțiile cu care se confrunta, Wolff a simțit că stilul de condus al lui Russell a fost „incredibil”.
„Am avut un eșec al sistemului de frânare prin cablu brusc, și apoi a durat o vreme să găsim setările și să-l resetăm. Apoi, el gestionând sistemul în timp ce avea pe Norris în spate, este pur și simplu o condus incredibil, sincer. Menținerea pneurilor moi atât de mult timp a fost, de asemenea, grozavă, între gestionare și apoi atacarea atunci când a avut nevoie. A fost doar o abilitate foarte bună. Nu am avut toate lucrurile pe care le așteptam și ne temeam, de asemenea, că am putea pierde întregul tablou. Evident, a avut [problema] în lumini de schimbare, și a avut-o în spatele minții, și nu i-a distrat concentrarea.”, a precizat Wolf.