Robert Wickens va conduce un Corvette în acest weekend la Long Beach. Și cu asta, el va realiza o altă performanță în revenirea sa la cursele de elită.
Wickens, paralizat de la brâu în jos într-un accident la cursa INDYCAR din 2018 de la Pocono, va concura în cursa IMSA WeatherTech SportsCar Championship sâmbătă.
„[Asta] este cel mai înalt nivel de curse cu mașini sport aici în America de Nord. … Ar fi un vis dacă aș putea să-i spun o carieră de 10 ani aici în seria IMSA WeatherTech, concurând împotriva celor mai buni piloți din lume și una dintre cele mai bune serii din lume,” a spus Wickens.
„În ceea ce privește ce mai este de făcut, mereu există oportunități. Dar obiectivul meu este întotdeauna să ajung la cele mai înalte niveluri, și simt că sunt aici.”
Wickens va împărți conducerea cu Tommy Milner într-o mașină de la DXDT Racing cu un sistem de accelerație și frânare controlat de mână dezvoltat de Bosch și Pratt Miller.
În 2023, Wickens în vârstă de 36 de ani a câștigat un titlu de clasă în Michelin Pilot Challenge – un pas către seria IMSA de top – și a testat și o mașină de Formula E. Aceasta va fi prima dată când concurează în seria IMSA de top în clasa GT Daytona.
„Sincer, să iei startul în Long Beach va fi un pas enorm înainte în cariera mea și în călătoria mea înapoi către cele mai înalte niveluri,” a spus Wickens. „În principiu, ai putea spune, ‘am reușit.’ Ne luptăm împotriva celor mai bune mașini și a celor mai buni piloți din întreaga industrie auto sportivă.
„Deci, vreau să câștig campionate pentru mine, pentru General Motors, pentru DXDT. Mai este încă de lucru. Cred că ai putea spune că este cu siguranță un pas mare de bifat, probabil cel mai mare pas pe care l-am putea face până acum în revenirea mea.”
Wickens vede cursa de sâmbătă ca fiind un alt semn de progres către cursele cu normă întreagă în serie, cu speranța de a alerga întregul sezon în 2026. Când vine vorba de tehnologia care poate fi ușor aplicată și în alte serii, el nu ar exclude ce rezervă viitorul.
„Ceea ce învățăm aici astăzi poate fi transferat în orice mașină de curse. Și apoi, sperăm, pe viitor, ceea ce dezvoltăm cu sistemul de frânare electronic de la Bosch, oportunitățile sunt nelimitate. Poate că acest lucru se poate transforma în siguranță rutieră și în vehicule rutiere de zi cu zi și accesibilitate în vehiculele rutiere,” a spus Wickens.
„Dar pe termen scurt, trebuie să perfecționăm acest sistem aici.”
Principala diferență în sistemul pe care îl va folosi Wickens în acest weekend este că comenzile de frână sunt montate pe volan, dar sunt independente de volan. Deoarece cursele cu mașini sport implica mai mulți piloți care împart mașina (din cauza duratei curselor), capacitatea sistemului de a trece fără probleme de la comenzile de mână la comenzile de pedale este cheie.
Pentru Milner, mașina nu se simte diferită față de celelalte Corvette-uri pe care le-a condus.
„Volanul pe care Tommy îl va conduce sau orice alt coechipier cu care conduc în acest Corvette, este exact același volan pe care ei îl cunosc întotdeauna,” a spus Wickens.
„Există doar un pic de bagaj pe partea din spate. Ceea ce este minunat este că, în teorie, se poate monta pe aproape orice coloană de direcție atâta timp cât ai modelul corect de șurub.”
Milner nu-l cunoștea prea bine pe Wickens înainte de a începe să lucreze la acest program.
„Pentru el să treacă prin ceea ce a trecut și cu determinarea și ambiția lui de a reveni într-o mașină de curse și de a fi competitiv și de a câștiga curse, acest lucru poate fi o sursă de inspirație pentru oricine,” a spus Milner. „Oricine a trecut printr-o anumită dificultate ca el, este despre ceea ce faci din viața ta și din acea situație.
„Poți vedea că schimbă anumite părți ale vieții sale. Dar singurul lucru pe care nu vrea să-l schimbe în mod realist este faptul că conduce mașini de curse și le conduce la fel de repede cum face.”
Wickens rămâne activ în INDYCAR ca antrenor de conducere pentru Andretti Global. El analizează datele de la piloții Andretti și de la toți piloții pentru a da sugestii și sfaturi despre cum să abordeze virajele.
În timpul weekendurilor de curse, Wickens lucrează din camionul de inginerie al echipei.
Wickens nu va putea petrece prea mult timp în această funcție în acest weekend deoarece va concura.
„Este o pierdere pentru noi, dar o câștigare imensă pentru el,” a spus Kirkwood. „Vom fi încântați să-l urmărim și să vedem cum se descurcă în acest weekend. Cred că se va distra foarte mult făcând asta.”
Bob Pockrass acoperă NASCAR și INDYCAR pentru FOX Sports. A petrecut decenii acoperind motorsportul, inclusiv peste 30 de Daytona 500, cu perioade la ESPN, Sporting News, revista NASCAR Scene și The (Daytona Beach) News-Journal. Refacerea conținutului în limba română.