Cu temperaturi mai răcoroase din nou în această primăvară, șoferii din Cupa NASCAR se confruntă cu o provocare considerabilă la Bristol Motor Speedway. Iar Goodyear ar putea dori să încarce camioanele cu un set de anvelope de rezervă… sau două.
Practicile au arătat rapid uzura vizibilă și agresivă a anvelopelor în primele 40 de ture pentru majoritatea mașinilor. Cei care s-au confruntat cu condiții strânse au uzat anvelopa din față dreapta până la nimic, în timp ce cei care au avut probleme cu aderența au ars anvelopa din spate stânga.
Părea că nu exista nicio scăpare, în afară de a reduce viteza generală. Cauciucul de pe anvelope se acumula în partea superioară a pistei sub formă de marbles, iar șoferii nu voiau să părăsească banda de jos, unde se afla PJ1 TrackBite (o rășină sintetică care adaugă aderență).
Curse de anul trecut la Bristol au văzut șoferii incapabili să parcurgă mai mult de 35 până la 40 de ture pentru majoritatea cursei înainte ca anvelopele să se dezintegreze, creând un eveniment nebun cu un număr neobișnuit de mare de opriri sub steag verde și viteze de închidere foarte diferite în întreaga competiție.
Denny Hamlin a câștigat acea cursă nebună și, după antrenamentele pentru cursa de 500 de ture din acest an, părea surprins să se confrunte cu această situație de tip ‘ziua cârtiței’. „Totul arată la fel,” a spus Hamlin pentru Prime Video. „Adevărul este că nu m-aș fi așteptat, dar cu siguranță pare că formula își face din nou simțită prezența. Așa că, da, va fi o cursă interesantă.”
În timp ce Hamlin a fost puțin surprins, Brad Keselowski era clar confuz. „Nu știu,” a spus el. „Am venit aici și am testat acum un an și jumătate, iar anvelopele nu rezistau 25, 30 de ture. Așa că ne-am gândit că suntem foarte deștepți și ne-am întors la cursa de primăvară următoare pregătiți pentru asta. Și asta s-a întâmplat. Și apoi, după cursa de primăvară de anul trecut când anvelopele s-au uzat, am venit aici cu mașina 17 [Chris Buescher] și am testat și s-a întâmplat același lucru. Și ne-am întors gândindu-ne, bine, să fim pregătiți pentru uzura anvelopelor în cursa de vară. Anvelopele ar fi putut rula 200 de ture, 300 de ture. Așa că, nu avem nicio idee. Chiar nu avem.”
Keselowski a spus că este ca un „experiment științific săptămânal” în zilele acestea în NASCAR, deoarece „o mică variabilă poate schimba totul. Iar anvelopele – asta nu este o mică variabilă, este o mare variabilă, și vedem asta în acțiune.”
Joey Logano se întreba deschis în ce direcție să meargă după antrenament, dar, spre deosebire de alții, și-a exprimat entuziasmul pentru numeroasele necunoscute cu care se confruntă el și restul competiției.
„Se pare că avem măcar o idee despre ce s-ar putea întâmpla, deoarece am trăit această poveste odată primăvara trecută cu uzura anvelopelor așa cum se duce până la cord,” a spus Logano. „Probabil că putem să ne întoarcem și să încercăm să ne dăm seama cum să conducem cursa cel mai bine, dar nu știm exact cum va arăta.
„Și chiar și echilibrul mașinii tale … nu știu. Dacă asta se întâmplă din nou mâine, avem o idee despre cum a fost echilibrul acolo (anul trecut), dar ce se întâmplă dacă nu? Atunci începi din nou de la zero. Un pic de necunoscut, dar hei, asta face lucrurile destul de distractive. Va fi interesant și vom avea mult de lucru.”
Ricky Stenhouse Jr. a realizat cea mai rapidă tură în antrenament, dar șeful său de echipă l-a avertizat să nu alerge mai mult de 20 de ture după ce a observat uzura anvelopelor în prima sa rundă.
„Am simțit că era o cantitate decentă de cauciuc de la mașinile Xfinity și nu multe marbles,” a explicat el. „Și apoi, pe măsură ce am alergat, am simțit că poate am ridicat cauciucul Xfinity și am aruncat multe marbles și am început să uzăm anvelopele acolo. Așa că vom vedea dacă se îmbunătățește sau se înrăutățește în următoarea sesiune de antrenament, și evident, un pic mai cald mâine și un pic mai însorit, așa că vom vedea cum decurge.”