În ciuda faptului că BMW a obținut din nou pole-ul pentru a conduce câmpul IMSA spre verde, este Porsche Penske Motorsport cu numărul 7, condus de Felipe Nasr și „Mr. 24” Nick Tandy, care reîncă culege recompensele unei victorii — pentru a treia cursă consecutivă.
Acura Grand Prix de Long Beach este primul weekend din programul IMSA WeatherTech Sportscar Championship care aduce unele modificări, prezentând un format de cursă „sprint” de 100 de minute, după cele 36 de ore de curse în Florida, între deschiderea sezonului de la Daytona și cele 12 ore de la Sebring. Cu un număr mic de anvelope, patru seturi de utilizat în timpul antrenamentelor, calificărilor și weekend-ului, strategia de anvelope și combustibil a fost esențială, în timp ce s-au gestionat și timpii minimi de conducere pentru cei doi piloți care concurează pentru fiecare mașină.
Poate nu este o surpriză că Porsche Penske Motorsport a câștigat acum trei din trei curse în acest sezon, având formula „perfectă” pentru orice situație pe pista, o formulă care va menține acum mașinile câștigătoare #7 și #6 în frunte. (Acest lucru ar putea fi, de asemenea, esențial pentru Roger Penske în obținerea acelei victorii dorite la Le Mans în mai puțin de două luni.)
Conform lui Nasr, care a adus numărul 7 peste linia de sosire sub steagul în carouri, abordarea sa câștigătoare a curselor a constat în găsirea ritmului cu mașina și menținerea acestuia.
„Am avut un moment, cred că în Virajul 8, când am pierdut puțin spatele, dar am reușit să îl salvez. Era destul de alunecos acolo [și] face dificil să menții mașina pe aceeași linie, și odată ce am găsit ritmul meu, am rămas acolo.”, a spus el în interviul de după cursă.
Mașinile Porsche GTP #7 și #6 au început cursa în spatele BMW-ului M Team RLL cu numărul 24, care a obținut pole-ul, și a mașinii suroră #25. Mașina #6 a întâmpinat un incident scurt cu Acura Meyer Shank w/Curb Agajanian cu numărul 93, care a fost de scurtă durată și nu a necesitat nicio acțiune din partea Controlului de Cursă. Dar Corvette-ul AWA Racing cu numărul 13 a reușit să lovească zidul din Virajul 8 după un dans awkward între acesta și Lamborghini-ul Forte Racing cu numărul 78, ceea ce a cauzat prima steag galben complet.
Aici, strategia a funcționat bine pentru numerele #7 și #6, deoarece majoritatea câmpului, în afară de BMW-ul #25 și Acura #60, au intrat la boxe. Aceasta a adus ambele mașini Porsche Penske într-un avantaj sănătos în câmp, pe care l-au menținut pentru restul cursei fără niciun obstacol.
Restul câmpului GTP a rămas în mare parte liniștit, deși Acura #93 implicată în incidentul menționat anterior cu Porsche-ul #6 a fost trimisă la boxe pentru reparații. Decizia de a nu efectua acele reparații în timpul secvenței de boxe cu steag galben complet a forțat mașina să se plaseze în spatele câmpului, unde a rămas, terminând cu o tură în urmă. Și în Turul 40, Porsche-ul #85 JDC Miller Motorsports a avut un neînțelegere cu Aston Martin-ul #27 Heart Of Racing în timp ce încerca să ia aceeași linie de cursă în Virajul 6. Aston Martin-ul a lovit partea #85, provocându-l să se rotească spre exteriorul virajului, pierzându-și aripa în drum. Incidentul a inițiat a doua steag galben complet, oarecum schimbând cursul jocului.
În GTD, Porsche-ul #177 AO Racing 911 Rawr „Rexy” obține victoria de clasă cu Jonny Edgar și Laurens Vanthoor. Câmpul GTD a profitat, de asemenea, de prima steag galben complet emis, efectuând schimbări de piloți și umplând cu combustibil pentru a ajunge la finalul cursei fără opriri suplimentare.
Această primă oprire la boxe aproape că stabilește podiumul pentru finalul cursei. Numărul 177, împreună cu ambele mașini Lexus de la Vasser Sullivan Racing (numerele #12 și #89) vor menține conducerea pe durata cursei și vor termina cursa în această ordine.
Corvette-ul AWA ar urma să fie supus reparațiilor în timpul acelei steag galben complet, ceea ce l-ar pune o tură în urmă atunci când a reușit finalmente să revină în câmp, ceea ce a reușit să facă cu acel al doilea steag galben complet. Dar nu a fost suficient de liniștit, terminând pe locul 13 în clasa GTD.
Dar un moment definitoriu al cursei care merită discutat după acest weekend pare a fi un incident deja cunoscut între un Corvette și un BMW… de această dată fiind vorba de Corvette-ul #36 DXDT Racing cu Tommy Milner la volan și BMW-ul #96 Turner Motorsport cu pilotul Patrick Gallagher. Un contact scurt la intrarea în virajul strâns în ultima parte a cursei l-a lăsat pe Milner cu panoul din spate stâng atârnând de Corvette-ul DXDT. Deși, conform lui Milner, aceasta a fost doar o cursă.
Milner a spus, „Cred că a fost blocat serios în Virajul 8 și am avut un avans bun pe el mergând în Virajul 9. Am rămas aproape de el pe acolo și apoi m-am uitat în jur în 10. Eram puternici acolo, puteam să îmi dau seama deja și eram într-o poziție bună pentru a face o depășire dificilă, fără îndoială, în Virajul strâns. Am crezut că punctul meu de frânare era bun. Viteza mea de intrare era ok. Cred că, așa cum se întâmplă acolo, este greu să mergi două câte două și el a întors pentru că trebuie să o facă. Nu cred că a făcut ceva greșit de fapt. Am avut doar un contact lateral și cred că ne-am prins împreună. Va trebui să văd video pentru a ști sigur, dar asta este ceea ce simt.”
Controlul de Cursă a emis un „steag negru mecanic” pentru numărul 36, forțând mașina să intre la boxe imediat pentru reparații. Ce a început ca o cursă promițătoare pentru Milner și colegul său de echipă Robert Wickens, după o serie de neplăceri în antrenamente și calificări în acest weekend, s-a încheiat cu duo-ul terminând pe locul 15 în clasă.
IMSA Weathertech Sportscar Championship revine pentru o cursă mai scurtă, o cursă de 2 ore și 40 de minute, la Laguna Seca în perioada 9-11 mai.