Yamaha intenționează să testeze motorul V4 pe care l-a dezvoltat pentru mașina sa M1 MotoGP într-un test privat la Valencia marți și miercuri săptămâna aceasta, conform informațiilor obținute de Motorsport.com.
Deși concesiile de testare de care beneficiază marca ar permite lui Fabio Quartararo și Alex Rins, perechea de piloți a echipei de fabricație, să îl supună unei evaluări, se așteaptă ca munca de la Valencia să fie realizată de Augusto Fernandez și Cal Crutchlow.
Yamaha a semnat inițial cu Andrea Dovizioso pentru a se concentra asupra testării experimentului său cu motorul V4, care este în curs de desfășurare de câteva luni. Totuși, italianul nu este apt să conducă din cauza unui accident de acasă în care și-a fracturat clavicula.
Aceasta va fi prima dată când motorul V4 va fi testat pe un circuit european. La începutul acestui an, a avut premiera într-o sesiune privată la Sepang, în Malaezia. Totuși, acel test a fost cu o versiune foarte timpurie, cu multe lucruri de făcut în special la partea de electronică.
Yamaha este singurul producător de pe grila actuală ale cărui motociclete concurează cu un motor în linie cu patru cilindri. Însă presiunea din partea piloților săi, care s-au plâns de mult timp de lipsa vitezei de vârf, a determinat inginerii de la Yamaha să caute alternative, inclusiv o schimbare drastică a aranjamentului motorului.
„Dacă și când motocicleta cu motorul V4 va fi mai bună decât cea pe care o folosim acum, atunci o vom introduce”, a declarat șeful Yamaha, Paolo Pavesio, pentru Motorsport.com în februarie. „[Dar] nu este realist să ne gândim la o schimbare în 2025. Când oferim acea motocicletă piloților de fabricație, trebuie să fim convinși că este la un nivel bun.”
De asemenea, Asociația Producătorilor de Motociclete Sport (MSMA) a convenit asupra unei suspendări a unităților de putere MotoGP de la prima cursă a acestui sezon până la sfârșitul anului 2026, Yamaha a primit undă verde pentru a lucra la proiectul V4 cu motorul actual de 1000cc. Conform noilor reglementări, sportul se îndreaptă spre un motor de 850cc care va apărea pe scenă în 2027.
Pentru acest proiect, firma japoneză beneficiază de sprijinul Marmotors, compania de inginerie condusă de Luca Marmorini, un tehnician renumit cu o experiență vastă în Formula 1.
Jerez a fost planificat ca loc de desfășurare pentru testul din această săptămână, dar inundațiile din jurul locului andaluz au forțat închiderea temporară a circuitului care urma să găzduiască GP-ul Spaniei weekendul viitor. Datorită regulii care interzice testarea pe un circuit cu 14 zile înainte de un mare premiu, Valencia va găzdui acum prototipuri MotoGP pentru prima dată de la inundațiile severe care au forțat anularea cursei sale obișnuite de încheiere a sezonului în 2024.