Este nevoie de un sat pentru a organiza un eveniment de motorsport în care se așteaptă precizie, acuratețe și eficiență de la fiecare actor implicat, fie că este vorba de piloți, mecanici, ingineri sau oficiali. În timp ce accentul a fost pus pe circuit, pe sistemele de iluminare și pe bariere înaintea cursei stradale inaugurale din Chennai, centrul nevralgic al unui eveniment de motorsport este un loc din paddock numit Race Control.
Această încăpere de pe Island Grounds este locul în care se desfășoară întreaga operațiune a cursei, sub supravegherea a 12 până la 16 oficiali.
Camera are ecrane TV focalizate pe fiecare colț și alte gadgeturi electronice. Oficialii cursei vor monitoriza îndeaproape fiecare centimetru al pistei cu ajutorul celor 28 de camere instalate în jurul circuitului de 3,5 km.
„Aici monitorizăm toate activitățile de pe pista de curse. Suntem aici pentru a asigura, a atenua și a anula pe cât posibil situațiile periculoase care pot apărea pe pistă”, spune Farhan Vohra, directorul cursei, care este autoritatea supremă responsabilă de desfășurarea evenimentului.
Clerk of the Course (CoC) stă lângă directorul de cursă și supraveghează operațiunile cursei. CoC comunică fără fir cu comisarii de pistă pentru a-i informa cu privire la incidente sau alte perturbări și pentru a le indica ce să facă în caz de incident.
Citește și | Pistă, mașini, motoare: Tot ce trebuie să știți despre cursa inaugurală de noapte din Chennai
În cele două zile de weekend vor fi implicați mai mult de 300 de polițiști. Aceștia comunică șoferilor instrucțiunile controlului cursei fluturând steaguri cu coduri de culori despre starea pistei și orice pericol potențial de pe circuit. De asemenea, vor exista steaguri digitale care vor afișa lumini colorate pentru a indica ce steag a fost arborat.
Comisarii de intervenție se ocupă de un pilot care s-a oprit pe circuit din cauza unui accident sau a unei probleme cu mașina, îndepărtează resturile de pe circuit și chiar sting incendiile din mașini.
Deși circuitul are 19 viraje, Vohra spune că anumite viraje vor fi tratate ca zone super-critice din cauza vitezei mari de apropiere, iar oficialii vor acorda o atenție sporită acelor secțiuni.
„Mecanismul de siguranță încorporat nu poate fi comparat cu nimic disponibil la nivel mondial. Am folosit materiale de ultimă generație pentru instalațiile de siguranță și dispozitivele de absorbție a impactului”, asigură Vohra.