Indian Racing Festival (IRF) a avut o sarcină dificilă în încercarea de a conduce sesiunile care s-au revărsat dintr-o zi de deschidere haotică.
O întârziere majoră de șapte ore sâmbătă a însemnat că ziua a doua a celei de-a doua runde a avut un program încărcat, iar așteptările piloților, echipelor și spectatorilor au fost mari pe circuitul de Formula Racing din Chennai.
Cu anticiparea plutind greu în aer, o dimineață strălucitoare de duminică a întâmpinat străzile din Chennai în timp ce mașinile FLGB au pornit din nou pe circuit. Deși acțiunea a început cu mai mult de o oră după ora de start prevăzută inițial – se pare că din cauza întârzierii inspecției pistei și a simulării de siguranță – mașinile au reușit să obțină timpul mult necesar pe circuit.
Când au fost lăsate în spațiu liber, acestea păreau să crească ritmul cu fiecare tur. Dar întreruperile și întârzierile au reapărut, consumând prețioasele ture de pregătire.
În timpul uneia dintre sesiunile de antrenamente ale Indian Racing League (IRL), au apărut câteva probleme, printre care caroseria din spate a uneia dintre mașini a zburat și o bornă și-a făcut loc în mijlocul pistei. S-a renunțat la steagul galben doar după o întârziere semnificativă de un minut, dar pista a fost curățată rapid de resturi.
CITEȘTE ȘI | Indian Racing Festival: Lăsând la o parte problemele de viteză, optica se ridică la nivelul așteptărilor înainte de ziua cursei principale
Deși a fost înnorat intermitent, cerul s-a înseninat în cele din urmă, dezvăluind priveliștea magnifică a mașinilor de curse în lumina soarelui arzător.
Majoritatea sesiunilor de calificări s-au desfășurat înainte de pauza de prânz, iar în momentul în care spectatorii au ajuns la locul de desfășurare, era timpul să vadă, în sfârșit, acțiune de cursă adevărată.
Puțin după ora 16:00, a sosit cel mai așteptat moment al weekendului – mașinile FLGB 4 au văzut luminile stinse, pornind în primul tur oficial pe circuitul stradal.
Înainte ca un tur să fie finalizat, un Safety Car (SC) a fost activat după ce una dintre mașini a pierdut controlul și s-a răsturnat. Dar cursele au fost reluate curând și păreau destul de competitive. Mașinile FLGB s-au luptat pentru puncte și au făcut mișcări pentru a-și depăși concurenții pe străzile înguste.
O priveliște a mașinilor care se întrec pe tronsonul Napier Bridge al pistei
| Credit foto:
PTI
Un incident SC similar a avut loc în turul 1 al primei curse de Formula 4, după ce Zakariya Mohammed a ieșit de pe pistă și s-a blocat, neputând să continue. După aceea, însă, a fost suficient timp pentru a asista la lupte feroce pe pistă.
Deși posibilitatea depășirii pe un circuit stradal este de obicei considerată dificilă, natura pistei părea să permită mașinilor să se lupte pentru o poziție mai bună.
O demonstrație de perspicacitate în curse a fost urmată de spectacole de cascadorii înainte ca restul zilei de competiție să tragă cortina peste prima cursă stradală nocturnă din India.
În ciuda dificultăților, performanța istorică, la care au asistat celebrii proprietari de echipe Sourav Ganguly, John Abraham, Naga Chaitanya și Arjun Kapoor, a anunțat un nou început pentru sporturile cu motor din India.
CITEȘTE ȘI | Aragon MotoGP: Marc Marquez îl învinge pe Jorge Martin pentru a pune capăt unei perioade de trei ani de sterilitate
În timp ce infrastructura adecvată și administrația eficientă reprezintă provocări majore în încercarea Indiei de a deveni un concurent serios pentru găzduirea evenimentelor majore de motorsport la nivel mondial, extravaganța vizuală a mașinilor de mare viteză care strălucesc în ora de aur în loc de monotonia traficului de la sfârșitul după-amiezii din Chennai a dat un sentiment de ceea ce ar putea fi.
Weekendul a început într-o notă sumbră, când piloții au fost văzuți urcând în autobuz spre hotelul lor la scurt timp după ce au ajuns pe pistă. Dar ceea ce părea a fi un eșec de la bun început a fost în cele din urmă salvat, într-o anumită măsură, de priveliștea mașinilor care se întreceau în noapte.