Alpine l-a numit miercuri pe Oliver Oakes, în vârstă de 36 de ani, în funcția de team principal, acesta urmărind să conducă echipa „înapoi la competitivitate” în Formula 1.
Alpine a declarat că Oakes, care este britanic, va fi al doilea cel mai tânăr director de echipă din istoria F1. El aduce experiența de la fondarea Hitech Grand Prix, o echipă care are mașini în Formula 2 și Formula 3.
Alpine ocupă penultimul loc în clasamentul constructorilor înainte de pauza de vară din F1 și a anunțat săptămâna trecută că se desparte de directorul de echipă Bruno Famin.
Echipa deținută de Renault este departe de ambiția pe care a anunțat-o în 2021 privind un „plan de 100 de curse” pentru a fi un concurent regulat la podium până la sfârșitul anului 2024.
Doi membri cheie ai personalului tehnic au plecat după o cursă din sezonul 2024, când mașina s-a dovedit a fi necompetitivă. Marele Premiu de la Monaco a fost un alt punct scăzut, când piloții Pierre Gasly și Esteban Ocon s-au ciocnit.
Schimbarea a inclus, de asemenea, revenirea lui Flavio Briatore, în vârstă de 74 de ani, care a condus echipa în formele sale anterioare Benetton și Renault în anii 1990 și 2000, într-un rol consultativ.
În perioada anterioară în care Briatore a fost la conducere, Michael Schumacher și Fernando Alonso au câștigat titluri. Dar el a părăsit Formula 1 după ce s-a descoperit că i-a ordonat lui Nelson Piquet Jr. să își accidenteze intenționat mașina pentru a-l ajuta pe Alonso să câștige Marele Premiu din Singapore în 2008.
„Sunt extrem de recunoscător (CEO-ului Grupului Renault) Luca de Meo și Flavio Briatore pentru această oportunitate de a conduce BWT Alpine F1 Team înapoi la competitivitate”, a spus Oakes într-o declarație a echipei.
CITEȘTE ȘI: Indian GP va continua pentru următoarele trei sezoane
„Echipa are oameni talentați și resurse excelente în centrul său și sunt încrezător că putem realiza multe împreună în restul acestui sezon și pe termen lung. Aștept cu nerăbdare să încep după vacanța de vară”.
Oakes preia o echipă care nu a numit încă un pilot care să fie partener cu Gasly pentru 2025, când Ocon pleacă la Haas. De asemenea, se ia în considerare renunțarea la motoarele Renault interne din 2026 și cumpărarea de motoare din altă parte.