Fostul director al echipei Ferrari, Mattia Binotto, va conduce proiectul Audi de Formula 1 începând cu 1 august, șefii Oliver Hoffmann și Andreas Seidl plecând în cadrul unei schimbări majore de management anunțată marți.
Constructorul german a declarat că Binotto a fost numit Chief Operating și Chief Technical Officer la Sauber Motorsport, cu sediul în Elveția, a cărui echipă va deveni echipa de uzină Audi în 2026, când sportul va intra într-o nouă eră a motoarelor.
Binotto va avea „responsabilitatea și răspunderea pentru managementul operațional și succesul sportiv al echipei de curse”, a adăugat Audi.
CITEȘTE ȘI | Motorsport weekend wrap: India Kush Maini, Atiqa Mir, Akshay Bohra stele cu victorii
Hoffmann a avut anterior responsabilitatea generală pentru proiect în calitate de președinte al consiliilor de administrație ale tuturor companiilor Sauber, în timp ce fostul director McLaren Seidl a fost CEO al Sauber Motorsport și a condus efectiv echipa.
„Sunt încântat că am reușit să îl recrutăm pe Mattia Binotto pentru ambițiosul nostru proiect de Formula 1”, a declarat într-o declarație Gernot Doellner, CEO Audi.
„Cu experiența sa vastă de peste 25 de ani în Formula 1, el va fi, fără îndoială, capabil să aducă o contribuție decisivă pentru Audi.”
Binotto, educat în Elveția, s-a alăturat echipei Ferrari în 1995 și a fost numit director al echipei italiene în 2019.
El a demisionat în noiembrie 2022, după un alt sezon dezamăgitor pentru cea mai veche și mai de succes echipă din sport, și a fost înlocuit la Maranello de Fred Vasseur, care a fost anterior la Sauber.
Seidl a fost numit în decembrie 2022 ca înlocuitor al lui Vasseur, dar echipa elvețiană a suportat speculații cu privire la intențiile Audi și la posibilitatea de a pune capăt proiectului.
Audi, care își produce propria unitate de propulsie F1 la Neuburg în Bavaria și care a declarat în martie anul trecut că va prelua 100% din Sauber, a declarat în declarația de marți că pregătirile „merg cu viteză maximă”.
Constructorul auto a declarat că decizia de a-l aduce pe Binotto face parte dintr-o realiniere pentru a asigura autonomia și independența proiectului.
„Scopul nostru este să aducem întregul proiect Formula 1 la viteza F1 prin intermediul unor structuri de management clare, responsabilități definite, interfețe reduse și procese decizionale eficiente”, a declarat Doellner.
„În acest scop, echipa trebuie să fie capabilă să acționeze independent și rapid.”
Sauber este singura echipă care nu a obținut încă un punct în 13 curse din acest sezon, iar chinezul Guanyu Zhou și finlandezul Valtteri Bottas se confruntă cu un viitor incert după 2024.
Echipa elvețiană a anunțat deja semnarea pilotului german Nico Hulkenberg de la Haas și îl urmărește pe Carlos Sainz de la Ferrari, care va fi înlocuit anul viitor de septuplul campion mondial Lewis Hamilton.
Probabilitatea ca Sainz să se alăture Audi părea să fi scăzut recent, având în vedere incertitudinea legată de motorul din 2026 și lipsa de formă a Sauber, Alpine, deținută de Renault, fiind, de asemenea, tot mai interesată.
Cu toate acestea, Alpine a avut, de asemenea, performanțe slabe în acest sezon și l-a adus recent pe fostul șef al echipei Renault Flavio Briatore în calitate de consultant.