Pierderea de formă a Red Bull după ce a dominat sezonul trecut provine din problemele de echilibru ale mașinii, creând un cerc vicios pentru campionii Formulei 1, potrivit șefului echipei Christian Horner.
Echipa a câștigat 21 din 22 de curse în 2023, cea mai dezechilibrată campanie de până acum, triplul campion Max Verstappen obținând 19 dintre aceste victorii.
Marele Premiu al Italiei de duminică a prelungit seria de înfrângeri a Red Bull și Verstappen la șase curse și l-a lăsat pe pilotul olandez cu 62 de puncte avans față de Lando Norris de la McLaren, cu opt runde rămase.
Verstappen a declarat reporterilor la Monza, după ce a terminat pe locul șase, că mașina sa a devenit un monstru și a simțit că ambele titluri sunt acum în pericol.
„Cred că acest circuit a expus deficiențele pe care le avem în mașină față de anul trecut”, a spus Horner, vorbind cu presa în ospitalitatea echipei.
„Puteți vedea că avem o deconectare în echilibru care pur și simplu nu funcționează.
„De îndată ce ajungi în această situație, ești mai greu pe pneuri. Ajungi să compensezi, muți echilibrul, asiguri o problemă și creezi alta. Așa că ajungi într-un cerc vicios.
„Cred că a existat de ceva timp. Cred că, de fapt, trecând cu adevărat prin date, au existat probleme la începutul anului în ceea ce privește caracteristicile.
„Cred că alții au făcut în mod evident un pas și, pe măsură ce am împins pachetul mai greu, a expus problema.”
Unele dintre acestea, a adăugat el, au fost văzute încă de la Austin anul trecut, când Red Bull erau trei curse într-o serie de șapte curse câștigătoare.
Britanicul a spus că Verstappen și coechipierul Sergio Perez au încercat să compenseze prin calmarea părții din spate a mașinii, dar acest lucru a avut consecințe asupra părții din față, ducând la subvirare și uzură excesivă a pneurilor.
El a spus că victoria Ferrari în locul McLaren a fost un ajutor, dar Red Bull trebuia să găsească o soluție rapidă sau să sufere consecințele.
„Pe baza performanței de astăzi, ai spune că ambele (titluri) sunt sub o presiune absolută”, a adăugat el. „Am fost a patra cea mai rapidă mașină astăzi și asta este realitatea. Trebuie să schimbăm situația”.
Horner a recunoscut că a existat o discrepanță între datele rezultate din tunelul de vânt și cele observate pe pistă, dar a spus că McLaren pare să fie mai simplu și mai eficient.
„Poate că am devenit un pic prea complex și poate că trebuie să simplificăm câteva lucruri”, a adăugat el.
„Când mașina se află în fereastra (de performanță), funcționează conform predicției sau mai aproape de predicție. Dar această fereastră este atât de mică, încât trebuie să lucrăm la ea. Trebuie să extindem fereastra de funcționare.”
În ciuda îngrijorării lui Verstappen, Horner a spus că campionul nu a arătat niciun semn de panică.
„Lucrează cu inginerii, explică foarte clar unde sunt problemele, depune timp și efort”, a spus el.
„A fost în această dimineață devreme, a fost la apelurile Zoom săptămâna trecută, va fi pe simulator înainte de următoarea cursă și chiar lucrează din greu la asta.”