Lando Norris de la McLaren a obținut un pole position categoric la Marele Premiu de la Sao Paulo, duminică, după ce rivalul de la Red Bull, Max Verstappen, s-a calificat doar pe locul 17 într-o sesiune ploioasă și plină de accidente la Interlagos.
George Russell se va alătura colegului său britanic pe prima linie pentru Mercedes într-o sesiune amânată de sâmbătă din cauza ploii abundente, cu Yuki Tsunoda de la RB pe un uimitor loc trei și Esteban Ocon de la Alpine pe patru.
Liderul campionatului de Formula 1, Verstappen, care va avea o scădere de cinci locuri pe grila de start pentru o schimbare de motor, era doar al 12-lea când a doua fază a calificărilor a fost oprită cu 46 de secunde înainte de final.
Verstappen îl devansează pe Norris, câștigătorul sprintului de 100 km de sâmbătă de la Interlagos într-o dublă McLaren, cu 44 de puncte, cu patru mari premii și un sprint rămase.
Neo-zeelandezul Liam Lawson s-a calificat al cincilea pentru RB, cu Charles Leclerc de la Ferrari al șaselea și Alex Albon al șaptelea pentru Williams, în ciuda unui accident mare în faza finală, în timp ce era al doilea pe foaia de timp.
Mașina a fost serios avariată într-o lovitură majoră pentru Williams, care l-a avut și pe debutantul argentinian Franco Colapinto care a intrat în zidul de pneuri cu opt minute și 50 de secunde rămase din prima fază.
Norris a flirtat cu dezastrul în aceeași fază, trecând pe linia de sosire pe locul 15, după ce l-a împins pe Lewis Hamilton, septuplul campion mondial Mercedes, în ultimii cinci.
CITEȘTE ȘI | Humaira Mushtaq: Prima femeie campioană națională din J&K sparge stereotipurile și sparge plafonul de sticlă
„Mașina a fost imposibil de condus”, s-a plâns Hamilton, de trei ori câștigător în Brazilia, la radioul echipei după ce s-a calificat pe locul 16.
Verstappen a fost cel mai rapid în prima fază, în timp ce piloții se luptau cu spray-ul și condițiile alunecoase, dar speranțele sale de limitare a pagubelor au fost curând spulberate.
SAINZ SPIN
Carlos Sainz de la Ferrari, câștigător al cursei precedente din Mexic, a scos din nou steagurile roșii când a intrat în bariere cu cinci minute și 51 de secunde înainte de final.
Acest lucru l-a lăsat și pe Norris în pericol, pe locul 11, cu o ploaie mai puternică, dar britanicul a fost în fruntea cozii de la pitlane pentru a ieși pe intermediare când sesiunea a fost reluată.
Norris a fost al treilea și apoi cel mai rapid înainte ca Lance Stroll de la Aston Martin să iasă în decor și să oprească din nou procedurile, cu două galbene fluturate mai întâi înainte de eventualele roșii care au surprins Red Bull.
„Mașina lovește zidul, trebuie să fie roșu direct. Nu înțeleg de ce trebuie să dureze 30-40 de secunde pentru ca un steag roșu să iasă. Sincer, am lăsat-o baltă. Este atât de stupid oricum să vorbim despre asta. Este ridicol”, s-a înfuriat Verstappen cu privire la acea oprire.
Norris și-a asigurat apoi pole-position-ul în faza finală cu un timp de un minut și 23,405 secunde, iar Russell a făcut 1:23,578 pentru a-i lua locul alături.
Oscar Piastri de la McLaren s-a calificat al optulea, iar Fernando Alonso de la Aston Martin al nouălea, în ciuda accidentului din Q3 și a declanșării unei alte perioade de steag roșu, și Stroll al 10-lea.
Sergio Perez de la Red Bull s-a calificat al 13-lea, iar Sainz al 14-lea.