Max Verstappen de la Red Bull a ținut piept unei provocări vii din partea celor de la McLaren și a câștigat cursa sprint din pole position în Marele Premiu al Austriei de sâmbătă, mărindu-și avansul în Formula 1 la 71 de puncte.
Australianul Oscar Piastri a terminat al doilea, la 4,616 secunde în urmă, iar coechipierul său de la McLaren, Lando Norris, cel mai apropiat rival al lui Verstappen în campionat, a terminat al treilea după ce a plecat de pe prima linie.
Norris l-a depășit pe Verstappen intrând în virajul trei în al cincilea din cele 23 de tururi, dar nu a putut menține avantajul și a pierdut în fața ambilor piloți în virajul patru.
„A fost picant, nu-i așa?”, a spus Verstappen la radioul echipei după ce a luat steagul roșu pentru a treia sa victorie la sprint din cele trei din acest sezon și a cincea consecutivă.
Austria are cel mai scurt tur din calendar, din punct de vedere al timpului, iar Verstappen a întâmpinat inițial dificultăți în a se distanța suficient de mult pentru a le refuza rivalilor săi avantajul reducerii rezistenței la înaintare.
„Odată ce am eliminat DRS-ul, am putut să fac propria mea cursă și a fost mai bine”, a spus el. „Puteai vedea că aveau două mașini care împingeau la maxim, încercând să-mi îngreuneze situația”.
George Russell a fost al patrulea pentru Mercedes, iar Carlos Sainz al cincilea pentru Ferrari. Coechipierii lor respectivi, Lewis Hamilton și Charles Leclerc, au fost al șaselea și al șaptelea, iar Sergio Perez de la Red Bull al optulea.
CITEȘTE ȘI | MotoGP: Francesco Bagnaia de la Ducati doboară recordul de tur și obține pole position-ul la Marele Premiu al Olandei
Primii opt clasați în sprintul de 100 km obțin puncte, iar câștigătorul primește opt puncte.
Calificările pentru marele premiu principal de duminică urmează mai târziu sâmbătă.
Primul start a fost întrerupt deoarece fotografii care stăteau în spatele barierelor din primul viraj au fost considerați un risc pentru siguranță. A avut loc un al doilea tur de formare, iar numărul de tururi de cursă a fost redus la 23.
Verstappen a plecat curat, iar Sainz l-a depășit pe Russell pentru a urca pe locul patru, însă Norris a fost chiar în spatele său și s-a bucurat curând de avantajul reducerii rezistenței la înaintare.
Britanicul a pătruns pe interior în virajul trei, dar Verstappen a ripostat imediat, ambii ieșind ușor în larg la ieșirea din virajul patru, când Piastri a simțit oportunitatea și a profitat de ea.
Russell l-a depășit ulterior pe Sainz pentru locul patru în turul opt.
„Probabil că unele lucruri ar fi trebuit să le fac mai bine în lupta mea. Înțeleg asta, iar ritmul mașinii a fost foarte puternic, mai ales la sfârșitul cursei”, a declarat Norris, care a spus înainte de start că nu se simțea prea bine.
„Am avut o luptă bună încercând să trec de Oscar, dar pur și simplu nu am avut suficientă viteză. Odată ce pneurile devin prea fierbinți, este dificil să faci prea multe, așa că a trebuit să profit la maximum de șansa mea. Apoi am dat-o în bară și am lăsat ușa deschisă ca un amator”, a spus el.
Șeful echipei McLaren, Andrea Stella, a declarat că nu s-a luat în considerare schimbarea piloților, Piastri fiind al șaselea în campionat și mult în urma lui Norris la puncte.
„A meritat să fie în P2 pentru că a câștigat-o pe pistă și nu a existat într-adevăr nicio necesitate, cel puțin pentru echipă, de a forța ordinea naturală a cursei de sprint”, a declarat italianul pentru televiziunea Sky Sports.
„Suntem fericiți așa. Bravo ambilor noștri piloți”.