Dark
Light
Data ianuarie 13, 2025

GP-ul Italiei: Pistă nouă, culori noi, încredere nouă pentru Ferrari înainte de cursa de casă de la Monza

august 30, 2024

Pistă nouă, culori noi și încredere reînnoită pentru Ferrari, în timp ce echipa de Formula 1 se îndreaptă spre cursa de casă de la Monza.

Ferrari s-a descurcat mai bine decât se aștepta la Marele Premiu al Olandei de la sfârșitul săptămânii trecute, Charles Leclerc obținând a doua clasare consecutivă pe podium, iar coechipierul său Carlos Sainz Jr. a urcat de pe locul 10 pe grila de start până pe locul cinci.

Aceasta a fost o surpriză în ceea ce se aștepta să fie un weekend de limitare a pagubelor înainte de actualizările planificate ale mașinii la Marele Premiu al Italiei.

Deși a fost o lovitură de moral bine venită pentru o echipă care a început anul 2024 luptând pentru victorii, dar a ieșit din competiție, Leclerc s-a grăbit să tempereze așteptările.

„Nu las ultimele două curse să ne schimbe așteptările”, a spus el. „Suntem într-un moment dificil pentru echipă. Ne luptăm un pic cu ritmul în acest moment.

„Cred că am înțeles destul de multe lucruri de la Zandvoort … a fost o cursă bună. Și în Spa a fost bună. Aici, ar trebui să fie un pic mai mult în direcția Spa, așa că sper că vom fi un pic mai mult în lupta pentru podium. Cu toate acestea, pentru victorie, nu cred că am reușit încă.”

Într-adevăr, Ferrari a câștigat doar una din ultimele 13 ediții ale Marelui Premiu al Italiei, iar Leclerc îi va încânta pe fanii pasionați îmbrăcați în roșu în 2019.

De atunci, singurele două clasări pe podium ale celebrei Scuderia italiene au fost locul doi al lui Leclerc în 2022, înainte de a fi învins pe locul trei de Sainz anul trecut.

WATCH | Kimi Antonelli se prăbușește în debutul antrenamentelor F1 cu Mercedes

„Nu aș spune că sentimentul este că trebuie să facem mai bine”, a spus Leclerc. „Cu toate acestea, există cu siguranță o motivație uriașă, deoarece nu este doar un weekend normal care începe de joi până duminică, ci începe deja de luni în Maranello, unde avem atât de mulți tifosi (fani), iar acest lucru, evident, motivează pe toată lumea.

„Se pare și se pare că am avut o mașină destul de puternică cu un pachet de forță de apăsare foarte scăzută, chiar și în ultimii ani, când performanța nu a fost la fel de bună. Acest lucru este pozitiv, pentru că este cursa noastră de acasă și, oricât de mult ar oferi exact același număr de puncte ca și alte curse, din punct de vedere emoțional și pentru întreaga echipă, este cu siguranță una specială.”

Monza este unul dintre cele mai vechi și mai istorice circuite din calendarul F1, dar în acest an au avut loc schimbări considerabile la Templul Vitezei.

În cadrul unor lucrări de modernizare care au costat peste 20 de milioane de euro (22 de milioane de dolari), pista a fost complet refăcută pentru prima dată din 1922 și astfel va avea un aspect mult mai întunecat. În plus, unele dintre bordurile emblematice au fost modificate – spre nemulțumirea mai multor piloți.

„Au schimbat bordurile”, a declarat joi Daniel Ricciardo de la Red Bull, după ce a inspectat noul aspect cu bicicleta. „Am făcut un tur al pistei în această dimineață. Nu pot spune că sunt foarte impresionat pentru că unele elemente au pierdut din caracterul circuitului.

„Poate că este doar ca pilot, pentru că îl conducem și îl experimentăm, dar bordurile și lucrurile de genul acesta fac un circuit unic … O parte din Monza este că era de școală veche, iar acum asta a dispărut. Refacerea arată grozav, asfaltul arată foarte bine, dar sunt puțin dezamăgit de borduri.”

Fanii vor umple Monza, dar în contrast cu marea de roșu, piloții Ferrari vor purta costume de curse negre, deși nu vor exista modificări majore la livrea mașinii.

Noul look vine după ce Ferrari a decis „să sărbătorească ceea ce reprezintă stadiul de vârf în construcția mașinilor de curse: fibra de carbon, un material … care a permis progrese excepționale în materie de siguranță”.

Verstappen se află într-o poziție neobișnuită.

Triplul campion în exercițiu este acum fără victorie în cinci curse – cea mai lungă perioadă fără victorie din 2020 – și și-a văzut avansul redus la 70 de puncte de Lando Norris de la McLaren, cu nouă curse rămase.

Este un contrast puternic față de GP-ul Italiei de anul trecut, când Verstappen și-a asigurat o a 10-a victorie consecutivă record într-un sezon dominat de pilotul Red Bull.

Citește și | Leclerc spune că motivația de la Monza nu este suficientă pentru o victorie Ferrari

„Mă bucur, da. Mi-ar plăcea să câștig mai mult? Da, desigur. Dar am știut, de asemenea, că, știi, un sezon ca cel pe care l-am avut anul trecut este foarte nerealist”, a declarat Verstappen la Monza înaintea ediției din acest an.

„Dar mă așteptam să fie așa? Nu chiar, cu, desigur, cum am terminat și cum am început. Așa că acum depinde de noi să încercăm să o facem mai bună. Dar știu că toată lumea muncește din greu pentru a o face mai bună.”

Verstappen a condus prima sesiune de antrenamente de o oră de vineri, în fața lui Leclerc și Norris.

Coechipierul lui Leclerc de la Ferrari, Sainz, a fost al patrulea, la aproape o jumătate de secundă distanță.

Antrenamentele au trebuit să fie întrerupte timp de aproape un sfert de oră după ce adolescentul Kimi Antonelli s-a accidentat cu un Mercedes la doar 10 minute de la prima sa ieșire cu o mașină de Formula 1 la un weekend de curse.

Franco Colapinto se află în primul său weekend propriu-zis ca pilot de curse Williams, după ce l-a înlocuit pe Logan Sargeant. Argentinianul – care a condus o sesiune de antrenamente pentru Williams la British GP luna trecută – a fost al 17-lea cel mai rapid în prima sesiune de la Monza.




Previous Story

SAI și Glenmark Aquatic Foundation lansează o nouă facilitate de înot în Gandhinagar

Next Story

US Open 2024: „Inima mea moare de fiecare dată când pierd”, spune Osaka după eliminarea din turul al doilea

Latest from Blog

Go toTop

Don't Miss

Verstappen prevede „o mare bătălie” anul viitor, în timp ce rivalii cred că pot detrona campionul

Rivalii lui Max Verstappen s-au grăbit să-l felicite sâmbătă pe

GP Mexic: Sainz câștigă în Mexic, iar Norris strânge lupta pentru titlu

Carlos Sainz de la Ferrari a câștigat duminică Marele Premiu