După ceea ce a părut o eternitate, priveliștea mașinilor strălucind sub reflectoare și trecând pe lângă ele pentru o tură rapidă pe Circuitul de Formula Racing din Chennai a fost o priveliște pentru ochii foarte îndurerați.
Sâmbătă dimineața, totul părea să decurgă conform programului. Chiar înainte de podul Napier, piloții erau văzuți făcând o tură pe jos pe circuit, personalul de securitate, ofițerii de poliție și mulți alții erau informați, iar unii spectatori erau și ei prezenți pentru a vedea spectacolul unei curse de mașini în curtea lor.
Cu toate acestea, priveliștea piloților îmbarcându-se într-un autobuz pentru a se întoarce la hotel i-a luat pe toți cu garda jos. S-a șoptit că sesiunea va fi amânată, dar cu garanția că va fi reluată în „scurt timp”. De cealaltă parte a circuitului, se lucra în ritm alert la punerea în aplicare a recomandărilor inspectorului oficial al FIA.
Un timp a devenit câteva ore, declanșând o mare confuzie în rândul personalului care nu era la curent cu evoluțiile. Membrii mass-media nu au putut avea acces pe pistă, polițiștii nu au putut lăsa oamenii să treacă și a existat multă lipsă de comunicare peste tot. O serie de fani care achiziționaseră bilete la tribune au fost nemulțumiți de lipsa de acțiune și de informațiile generale.
Federația Internațională de Automobilism (FIA), organismul mondial pentru cursele de mașini, și-a menținut aprobarea pentru circuit după ce a identificat câteva zone care necesită mai multă muncă.
| Credit foto:
B. Jothi Ramalingam
Puțin după ora 19:00, Udhayanidhi Stalin, ministrul dezvoltării tineretului și sportului din Tamil Nadu, a deschis sesiunea inaugurală, cu doar patru ore înainte de încheierea zilei.
Cu toate acestea, a fost nevoie de câteva ore după aceea pentru ca prima sesiune de antrenamente să înceapă – la ora 21:10, semnalul de la boxe a devenit în sfârșit verde. Piloții din Indian Racing League (IRL) și Formula 4 Indian Championship (F4IC) s-au îndreptat rapid spre ecranul televizorului din boxe la auzul zgomotului mașinilor FLGB.
Nimic din toate acestea nu i-a oprit însă pe oamenii din boxe – mecanicii. Aceștia au continuat să lucreze la mașinile lor, în ciuda vremii umede, în așteptarea de a-și vedea concurenții intrând pe pistă cât mai curând posibil.
Această întârziere semnificativă de aproape șapte ore a amânat prima sesiune. Fédération Internationale de l’Automobile (FIA), organismul mondial pentru cursele de mașini, și-a amânat aprobarea pentru circuit după ce a identificat câteva zone care necesitau mai multă muncă. Deși licența circuitului a fost emisă cu câteva zile în urmă, s-a recomandat efectuarea câtorva modificări înainte de începerea sesiunilor din weekend.
În centrul atenției au fost virajele 10 și 19. Aceste două viraje se aflau la fiecare capăt al Swami Sivananda Salai. Virajul 10 este aproape de statuia Periyar de pe Anna Salai și deviază în Swami Sivananda Salai. Virajul 19 este cel în care circuitul se întoarce în ultima linie dreaptă.
Barierele din virajul 19 au fost îndepărtate și reprofilate. A trebuit să fie rupt un median, iar alinierea barierei a trebuit să fie modificată. Virajul 10, care este chiar în fața spitalului guvernamental Omandurar. Barierele erau mai late aici, cu un spațiu de scurgere mai mare, dar acest lucru a trebuit să fie schimbat pentru a permite o circulație mai bună a ambulanțelor în spital.
Un câine a fost văzut alergând pe pista de curse și a fost îndepărtat rapid.
| Credit foto:
R RAVINDRAN
După ce a părut o veșnicie, mașinile au putut să simtă pista care le-a fost ascunsă ore întregi după startul programat. Deși lucrurile s-au mai liniștit spre sfârșitul zilei, la început a fost departe de a fi fără cusur.
La prima vedere, străzile iluminate din Chennai arătau uimitor, cu sunetul motoarelor răsunând în jurul Island Grounds.
Era aproape ca la cinema. Proiectoarele erau aprinse, pistele erau libere și tot ce mai rămânea era ca mașinile să pornească.
Și au pornit, deoarece Indian Racing Festival (IRF) a primit undă verde pentru a merge mai departe cu runda 2 pe circuit.
Nu se poate nega faptul că se așteptau câteva sughițuri și provocări în timpul acestui efort inaugural, dar se poate spune că imaginile și sunetele care i-au privit pe cei care au așteptat la nesfârșit au meritat.