Dark
Light
Data februarie 11, 2025

Indian Racing Festival: ziua inaugurală a cursei de noapte de la Chennai se dovedește a fi un squib umed

septembrie 1, 2024

Așteptările și agitația au fost foarte mari înainte de cea de-a doua rundă a Indian Racing Festival de la Chennai Formula Racing Circuit. Acesta a fost anunțat ca fiind primul eveniment de curse de stradă pe timp de noapte din țară, în cadrul căruia mașini rapide au înconjurat unele dintre cele mai importante puncte de reper din oraș, care a fost mult timp considerat leagănul sporturilor cu motor din India.

Dar ziua de deschidere a weekendului s-a dovedit a fi un coșmar pentru fani, deoarece organizatorii nu au putut pregăti circuitul la timp pentru ca acțiunea să înceapă așa cum era programat sâmbătă după-amiază.

Preocupările legate de siguranță la câteva colțuri ale traseului cu 19 viraje au făcut ca organizatorii să fie nevoiți să refacă profilurile unor colțuri pentru ca circuitul să respecte normele de siguranță cerute de Federația Internațională a Automobilului (FIA), organismul de conducere al sporturilor cu motor pe patru roți.

Giuseppe Muscioni, membru al Comisiei de circuit FIA, a inspectat vineri circuitul, a dat aprobarea provizorie și a sugerat, de asemenea, modificări la câteva viraje din motive de siguranță. Acestea au trebuit să fie puse în aplicare înainte de începerea curselor. Principala preocupare a fost viteza mare de apropiere în aceste viraje, ceea ce a determinat modificări pentru a încetini mașinile.

Cea mai mare bătaie de cap a fost la virajul 19, care a fost ultimul viraj la ieșirea din Swami Sivananda Salai înapoi pe linia dreaptă de start-finalizare de pe Marina Beach Road.

Citește și | Paratlonistul din Chennai, Chetan Korada, „acasă într-o mașină de curse” înainte de debutul în Campionatul Indian de Formula 4

„În virajul 19, viteza de apropiere în acea curbă la stânga a fost foarte mare, așa că a trebuit să încetinim mașinile. Acest lucru a însemnat că a trebuit să lucrăm mult și, de asemenea, să rearanjăm barierele Tecpro din acel viraj”, a declarat Akbar Ebrahim, președintele Federației cluburilor de sporturi cu motor din India (FMSCI), organismul de conducere pentru sporturile cu motor din India.

„De asemenea, a trebuit să strângem colțul de la virajul 10 și să aducem barierele… toate acestea au luat ceva timp”, a adăugat el.

Mai devreme în cursul zilei, în jurul orei unu și jumătate după-amiază, a devenit evident că lucrurile nu erau la locul lor când piloții – atât internaționali, cât și indieni – participanți la Campionatul Indian de Formula 4 și la seria Indian Racing League au fost văzuți părăsind pista pentru a se întoarce la hotelurile lor. Ulterior, organizatorii au invocat „probleme tehnice” pentru această întârziere.

Programul zilei a inclus sesiuni de antrenamente și calificări pentru trei categorii: JK Formula LGB, FIA Formula 4 Indian Championship și Indian Racing League.

În cele din urmă, după o întârziere de peste cinci ore, ministrul sporturilor din Tamil Nadu, Udhayanidhi Stalin, a dat startul evenimentului în apropierea statuii Sir Thomas Munro de pe Anna Salai, în timp ce mașinile din campionatul indian de Formula 4 au fost lăsate libere pe pistă pentru prima dată pentru un tur de probă.

Dar problemele nu s-au încheiat aici. După semnalul de start, a existat o întârziere suplimentară de aproape două ore înainte ca mașinile JK Formula LGB să iasă pe circuit pentru prima sesiune de antrenamente a zilei, la ora locală 21.10.

Evenimentul de două zile este organizat de Racing Promotions Private Limited și Sports Development Authority of Tamil Nadu.




Previous Story

Erling Haaland hat-trick vs West Ham „de necrezut”, spune șeful Man City Guardiola

Next Story

US Open 2024: Haddad Maia în optimi după o dispută pe tema verificării video

Latest from Blog

Go toTop

Don't Miss