Un eveniment de motorsport precum Formula 1 pune la încercare șoferul, echipa și eficiența vehiculului care a fost pregătit și adaptat pentru un randament maxim.
Dar dacă mașinile utilizate ar fi aceleași pe toată grila, până la unghiul aripii față? Atunci competiția devine o bătălie bazată exclusiv pe talent, comunicare și lucru în echipă.
Pornind de la conceptul campionatelor globale cu o singură marcă, cum ar fi Formula 3, există Indian Racing League (IRL), care oferă aceleași mașini pentru toți cei 12 piloți.
CITEȘTE ȘI |Indian Racing League 2024: Șase echipe vor concura pe parcursul a cinci runde de IRL; Kolkata face debutul
„Conform regulilor și reglementărilor FIA, nu prea putem avea motoare sau modificări diferite. Toate mașinile sunt deținute de ligă”, a declarat Akhilesh Reddy, co-fondator al Racing Promotions Private Limited (RPPL), pentru Sportstar înaintea celui de-al treilea sezon IRL.
„Pentru a face mașina mai rapidă, depinde de inginerii care au fost alocați echipelor și de cât de bună este interacțiunea șofer-inginer. Asta este ceea ce este diferit de Formula 1 și de seriile de bază. Principala agendă a seriilor de bază este să identifice talentul piloților.”
Odată limitată la găzduirea doar a evenimentelor globale, IRL este singura ligă de curse pe patru roți din India și prima serie de campionat de curse fără discriminare de gen din lume, cu șase femei care concurează în linia de 24 de piloți.
Fiecare dintre cele șase echipe IRL va avea patru piloți – doi piloți indieni și doi piloți internaționali, inclusiv o femeie – care sunt recrutați de ligă și apoi aleși de echipe.
„O facem într-un format de tragere la sorți în care, pentru fiecare pilot pentru fiecare rundă, proprietarii vor alege numărul de tragere la sorți și vor avea șansa de a-și alege primul pilot, urmat de al doilea, și așa mai departe”, a declarat Akhilesh.
Deși acest format este nou și va dura ceva timp pentru a genera venituri, Akhilesh și RPPL sunt realiști în ceea ce privește așteptările lor de creștere, mai ales având în vedere audiența limitată pe care sportul o atrage în India.
„Dezavantajul pe care motorsportul îl are în India este că trebuie să creăm un ecosistem și o conștientizare în același timp, spre deosebire de ecosistemul pentru cricket. Indiferent de sport, este nevoie de ceva timp pentru a avea o creștere durabilă, iar noi am stabilit un obiectiv de cinci până la șase ani. Ar trebui să avem un model sustenabil până în 2027 sau 2028”, a spus Akhilesh.
Cu aceste obiective în minte, IRL s-a aventurat în ideea de a avea șase echipe numite după orașe indiene, ceea ce, potrivit lui Akhilesh, este o încercare de a atrage la bord fanii care nu practică sporturile cu motor.
„Motorsportul nu este la fel de faimos ca cricketul și nu există prea mulți fani înclinați spre el. Nu aș spune că 100 % dintre oamenii care vor veni să vadă cursa vor fi fani ai sporturilor cu motor, dar cel puțin 25 sau 30 % dintre oameni vor fi.”
Cu primele două din cele cinci runde programate în Chennai și a treia în Coimbatore, RPPL are o sarcină dificilă.
„Chennai are o istorie a sporturilor cu motor, iar pistele disponibile sunt doar acolo. Dar lucrăm la circuite de stradă și, sperăm, am putea fi prezenți în încă două sau trei state anul viitor”, a declarat Akhilesh.
Pe măsură ce sezonul începe la Madras International Circuit (MIC) pentru runda sa de deschidere, IRL va spera să își îmbunătățească sezoanele anterioare și să navigheze pe calea dificilă spre a deveni un element proeminent în peisajul sportiv principal al țării.