Angajații motoarelor Renault Formula 1 au organizat vineri un protest pașnic la Marele Premiu al Italiei împotriva planurilor producătorului auto francez de a înceta producția la uzina Viry-Chatillon de lângă Paris.
Un purtător de cuvânt al Consiliului social și economic al angajaților de la Viry a declarat că aproximativ 80% din personalul fabricii a organizat o grevă de la 9 la 15, în timp ce 100 au călătorit cu autocarul la Monza, lângă Milano.
Cei 334 de angajați de la uzina Viry proiectează și construiesc motoarele utilizate de Alpine, deținută de Renault, singura echipă de Formula 1 care utilizează o motorizare franceză.
Constructorul auto nu a comentat imediat această acțiune.
Purtând brățări negre și tricouri albe cu logo-ul Alpine și mesajul #ViryOnTrack, angajații au afișat bannere de la două dintre tribunele de la Monza în sprijinul motoarelor franceze.
Ei urmau să se întoarcă la Paris după sesiunile de antrenamente libere ale zilei.
„Scopul nostru este ca (directorul executiv al Renault) Luca de Meo să ne audă și să se răzgândească cu privire la motorul 2026”, a declarat purtătorul de cuvânt.
„Nu a existat nicio acțiune care să pună în pericol comportamentul mașinii pe pistă. Suntem foarte mândri că avem mașina pe pistă și nu vrem să facem nimic care să afecteze acest lucru.”
El a spus că poliția italiană a oprit grupul pentru verificări la sosire, dar a ajutat apoi angajații să găsească tribunele potrivite.
Consiliul Economic și Social a emis săptămâna trecută o declarație în care acuză conducerea Renault că dorește să oprească activitățile Viry și să cumpere motoare Mercedes din 2026 pentru a reduce costurile directe de la 120 de milioane de dolari la 17 milioane de dolari.
Acesta a afirmat că o decizie urma să fie luată la 30 septembrie.
Renault nu a comentat rapoartele, dar șeful Mercedes F1, Toto Wolff, a declarat luna trecută că se așteaptă ca Alpine să „ia o decizie în curând cu privire la faptul dacă doresc să continue sau nu cu programul lor de motoare de Formula 1”.
Motorul actual al Renault este mai puțin puternic decât altele, iar foștii campioni mondiali sunt pe locul 8 din 10 în clasament după repetate schimbări de conducere.