În mai puțin de o lună, India va avea o instalație de karting, prima de acest fel, capabilă să găzduiască evenimente de karting din campionatul mondial, odată cu inaugurarea Madras International Karting Arena (MIKA).
Pista va fi construită la Madras International Circuit din Irungattukottai (MIC) și va fi primul circuit de karting din India aprobat de FIA-CIK (Commission Internationale de Karting).
În timp ce numele instalației a apărut întâmplător în timpul discuțiilor, odată ce acesta a fost stabilit, membrii Madras Motor Sports Club (MMSC), proprietarii pistei, au știut că o singură persoană este cea mai potrivită pentru a-l inaugura.
„Ne-am gândit la diferite opțiuni, dar când am găsit acest nume, ne-am gândit că nu există o persoană mai potrivită decât Mika Hakkinen pentru a-l inaugura”, a declarat Vicky Chandhok, vicepreședinte al MMSC, duminică, în marja Indian Racing Festival.
Astfel, pe 19 septembrie, Hakinnen – finlandezul zburător și dublu campion mondial de Formula 1 (1998, 1999) – îl va inaugura în oraș.
Pista de 1,2 km este proiectată de Driven International, o companie cu sediul în Marea Britanie al cărei consultant este Karun Chandhok, al doilea pilot de Formula 1 din India.
Oferind o perspectivă asupra instalației, Vicky a spus: „Aceasta este prima pistă de karting din India care este construită cu preaprobări CIK în fiecare etapă. Driven International și Karun au lucrat cu CIK pentru a se asigura că fiecare centimetru pătrat al pistei este aprobat la nivel internațional. Sperăm să atragem aici evenimente de campionat mondial, cum ar fi finala mondială Rotax, și nu facem niciun compromis în ceea ce privește calitatea în materie de siguranță și bariere.”
Vicky a adăugat că o instalație de karting adecvată îi poate ajuta pe tinerii piloți să rămână în India mai mult timp și să concureze cu cei mai buni prin aducerea evenimentelor internaționale aici, în loc să meargă în Europa. „Vrem să ne facem campionatele râvnite, iar campionatul F4 India fiind deja organizat, copiii noștri pot merge imediat în străinătate pentru F3, ceea ce economisește 8-9 crore de rupii”, a explicat el.
MIC-ul existent găzduiește, de asemenea, o bandă de curse de drag și etape de rally cross, iar instalația de karting va face din acesta un loc complet pentru sporturile cu motor din țară.
Centrul de karting va avea, de asemenea, karturi de agrement pentru recreere și a fost construit în fața pistei de curse, făcându-l ușor accesibil publicului.