Când a doua rundă a campionatului indian de Formula 4 va începe sâmbătă pe circuitul stradal Chennai Formula Racing, va fi un moment special pentru Chetan Korada din oraș, care își va face debutul în campionatul indian de Formula 4.
În vârstă de 37 de ani, acesta este un veteran al scenei motorsportului indian și a participat activ la diverse campionate în ultimii 18 ani. CV-ul său decorat include victorii și podiumuri, inclusiv un titlu în MMSC Summer Cup 2009 (Clasa-FISSME).
Cu toate acestea, cea mai impresionantă parte a poveștii lui Chetan este că el este un paraatlet care concurează cu picioare protezate, dar folosește aceeași mașină ca oricine, fără nicio modificare.
Din cauza unei malformații osoase, ambele picioare au trebuit să îi fie amputate când era copil, dar Chetan nu a lăsat ca acest lucru să îl descurajeze, practicând diverse tipuri de sporturi înainte de a-și găsi dragostea în curse.
„Am fost fascinat de mașini încă de la o vârstă fragedă, iar mama m-a încurajat foarte mult. Prima dată când m-am urcat într-o mașină de curse în timpul unei zile de circuit, m-am simțit imediat confortabil și a fost chiar mai bine decât o mașină de șosea”, își amintește Chetan despre călătoria sa în curse.
„M-am simțit atât de în siguranță în mașină, iar când am făcut prima sesiune, am refuzat să cobor din mașină și am simțit că am fost făcut pentru asta”, a adăugat el.
Întrebat dacă s-a confruntat cu vreo provocare înainte de a începe cursele, Chetan a spus: „Dacă aș fi vorbit despre diformitatea mea, nu aș fi mers mai departe. Mi-am scos asta din cap de prima dată când m-am așezat în mașină. Oamenii din jurul meu m-au sprijinit foarte mult, pentru că nu vezi în fiecare zi o persoană cu dizabilități diferite care să participe la curse, ceea ce a fost combustibilul care m-a ținut în viață în ultimii 18 ani.”
În afară de provocările de conducere, una dintre condițiile prealabile fiecărei curse este ca un pilot să demonstreze capacitatea de a se extrage dintr-o mașină într-un interval de timp stabilit, astfel încât să poată scăpa nevătămat în caz de incendiu sau să ajungă într-un loc sigur, departe de o mașină avariată. Dar Chetan spune că a reușit să facă asta și să iasă rapid din mașină în cele șase secunde impuse de regulament.
După ce a început să concureze în 2007, Chetan s-a antrenat cu fostul pilot și actualul președinte al FMSCI, Akbar Ebrahim, căruia îi datorează tot ceea ce a realizat.
Ulterior, fiul lui Akbar și fostul pilot de F2 Armaan Ebrahim l-a îndrumat pe Chetan ajutându-l să se antreneze în străinătate și să facă următorul pas în cariera sa de pilot concurând în seria MRF 2000 Challenge.
Referitor la decizia sa de a nu opta pentru mașini modificate pentru a face lucrurile mai ușoare, Chetan a explicat: „Am vrut un teren de joc echitabil și nu am vrut niciun avantaj pentru că eu cred în competiția loială. Din fericire, nu am întâlnit o mașină în care să mă simt inconfortabil”.
Pentru cineva care s-a delectat cu diferite tipuri de mașini, de la berline până la mașini de Formula LGB și Formula 2000, Chetan a spus că cel mai fericit este să concureze cu monoposturi, care pot fi solicitante din punct de vedere fizic la condus. „Mașinile de Formula sunt preferatele mele și îmi place să concurez cu aceste mașini. Simt că am mai mult spațiu într-o mașină de Formula sau de F2000 decât într-o berlină, pentru că îmi pot întinde picioarele în acestea”, a declarat Chetan după ce vineri și-a adaptat scaunul în mașina F4.
„Am condus versiunile anterioare ale acestei mașini, dar aceasta este prima dată când voi conduce o mașină F4 Gen 2. Pare destul de compactă și am avut îndoieli înainte să mă urc în mașină pentru că sunt înalt. Dar pare compactă. Am avut emoții înainte de astăzi, dar nu mai am”, a adăugat Chetan, care radia de emoție și arăta ca un copil căruia i se oferă o jucărie nouă.
Chetan folosește proteze din fibră de carbon, dar a renunțat la unele dintre cele mai recente tehnologii cu arcuri și sisteme hidraulice pentru a-și păstra senzația și feedback-ul de la pedale. „Dai 100% din forță pe frână, dar simți doar 60% din ea din cauza arcurilor din proteze. Îmi place să o simt cu precizie”.
Deci, el sau familia sa au avut vreodată rezerve cu privire la pericolele de a fi un pilot de curse? „Niciodată. Ce am eu de pierdut? Familia mea m-a încurajat întotdeauna și a vrut doar să rămân disciplinat în tot ceea ce fac. Mă simt ca acasă într-o mașină de curse”, spune Chetan în încheiere.