Cu mai puțin de 48 de ore înainte ca mașinile de curse să se învârtă pe străzile din Chennai în timpul celei de-a doua runde a Festivalului Indian de Curse, mecanicii și inginerii erau ocupați joi să lucreze la mașini în paddock-ul temporar de la Island Grounds.
Iată tot ce trebuie să știți despre cursa de noapte inaugurală din Chennai:
Cât de repede pot merge mașinile pe circuit?
Circuitul Chennai Formula Racing de 3,5 km, cu 19 viraje, înconjoară Insula Grounds, cu linia dreaptă de start-finis pe drumul de pe plajă. Cu toate acestea, cea mai mare parte a circuitului este formată din linii drepte lungi interconectate cu șicane, iar configurația se pretează pentru ca mașinile să meargă cu viteză maximă pe liniile drepte, atingând viteze foarte mari care ar trebui să încânte publicul.
Swami Sivananda Salai este martorul ultimelor pregătiri pentru cursa de noapte Formula 4 de două zile, programată pentru 31 august-1 septembrie.
| Credit foto:
PRINȚUL FREDERICK
Timpii pe tur sunt de așteptat să fie rapizi, cu o medie de aproximativ 90 de secunde pentru F4, iar tururile IRL ar putea fi chiar mai rapide cu câteva secunde.
Ce fel de motoare vor avea mașinile?
Campionatul F4 utilizează o mașină Mygale F4 Gen 2 propulsată de un motor turbo Alpine de 1,3 litri pregătit de Oreca. Aceste mașini open-wheel și open-cockpit pot atinge o viteză maximă de 210 km/h pe liniile drepte.
IRL, între timp, folosește Wolf Racing Cars (Wolf Thunder GB08) cu un motor Aprilia RSV4 1.0 care poate atinge o viteză maximă de 240 km/h. Spre deosebire de mașinile F4, mașinile IRL sunt cu roți închise.
Există riscuri în cursa de noapte de la Chennai pentru piloți?
În timp ce liniile drepte lungi permit șoferilor să ducă mașinile la limită, în același timp, chiar și o mică greșeală se poate dovedi costisitoare, deoarece cursele de stradă nu au multe zone de degajare.
Piloții trebuie să fie conștienți de bariere, iar provocarea va fi cum vor reuși să găsească limita fără să o depășească, chiar și cu un milimetru.