Marele Premiu al Olandei a fost în general o petrecere pentru Max Verstappen și legiunile sale de fani îmbrăcați în portocaliu. Anul acesta ar putea fi foarte diferit.
Verstappen a câștigat toate cele trei curse de pe circuitul Zandvoort de pe malul mării de când Marele Premiu al Olandei a revenit în programul Formulei 1 în 2021.
Pentru prima dată însă, vedeta de acasă Verstappen este sub presiune în clasament. El intră în prima cursă după pauza de vară fără o victorie din oricare dintre cele patru anterioare – cea mai lungă perioadă fără victorie din 2020.
„Anul trecut, venind aici, am fost mult mai încrezător că am avut o șansă mare de a câștiga cursa, dar așa este deja sezonul”, a declarat Verstappen joi. „Este mult mai competitiv și din partea noastră cred că încă încercăm să ne îmbunătățim, încercând să găsim un echilibru mai bun al mașinii”.
Va fi a 200-a cursă a lui Verstappen, iar pilotul olandez în vârstă de 26 de ani, care are un contract cu Red Bull până în 2028, a declarat că el crede că este mai aproape de sfârșitul carierei sale în F1 decât de început.
McLaren și Mercedes se apropie de Verstappen și de echipa sa Red Bull, care a început anul într-un stil atât de dominant. Înfrângerea lui Verstappen la cursa de acasă ar fi o adevărată declarație de intenție.
Avansul de 78 de puncte al lui Verstappen față de Lando Norris de la McLaren în clasamentul piloților îi oferă spațiu de eroare, dar performanțele slabe ale coechipierului Sergio Perez înseamnă că avansul de 42 de puncte al Red Bull față de McLaren în campionatul constructorilor ar putea fi vulnerabil.
În condiții normale, un pilot care a semnat o prelungire a contractului în urmă cu două luni nu s-ar confrunta cu întrebări legate de viitorul său. Criza prelungită a lui Perez – niciun podium din aprilie, nicio clasare mai sus de locul șapte din mai – nu a liniștit speculațiile.
Operațiunea F1 mai largă a Red Bull pare, de asemenea, să aibă cinci piloți pentru patru locuri în echipa sa principală și a doua sa echipă, RB.
Helmut Marko, consilier Red Bull, a declarat pentru ziarul austriac Kleine Zeitung că neozeelandezul Liam Lawson, care a condus cinci curse pentru RB (numită atunci AlphaTauri) anul trecut, va fi „cu siguranță în una dintre mașinile noastre anul viitor”, în comentarii publicate joi.
Yuki Tsunoda are un contract cu RB pentru 2025, dar statutul coechipierului său Daniel Ricciardo este mai puțin clar.
Un alt loc în cursă pentru 2025 a fost confirmat vineri, Alpine promovându-l pe pilotul de rezervă Jack Doohan ca partener al lui Pierre Gasly anul viitor.
George Russell a crezut că a câștigat ultima cursă din Belgia, doar pentru a fi descalificat atunci când mașina sa a fost găsit pentru a fi sub greutate. Astfel, victoria i-a revenit coechipierului său Lewis Hamilton.
Russell a avut la dispoziție aproape o lună pentru a reflecta la cele întâmplate și a declarat că nu are „niciun resentiment” față de Mercedes și că „în mintea mea, asta este încă o victorie”.
În ciuda formei recente puternice a Mercedes, Russell a spus că Lando Norris de la McLaren este singurul pilot care mai are o șansă de a-l prinde pe Verstappen în clasament, și că chiar și acest lucru este puțin probabil.
„Personal, nu văd pe nimeni ajungând din urmă cu Max și Red Bull în circumstanțe normale”, a spus Russell joi. „Ei au un avans excepțional. Doar că am fost obișnuiți cu o dominație nebună în ultimii ani.”