George Russell, pilotul britanic al echipei Mercedes, a fost aproape de a pierde locul secund obținut în Marele Premiu al Bahrainului, după ce a activat sistemul DRS într-o zonă nepermisă.
Totuși, după o analiză detaliată, comisarii FIA au decis că nu a existat un avantaj sportiv semnificativ și au hotărât să nu îl penalizeze, salvând astfel cel mai bun rezultat al său din actualul sezon de Formula 1.
O clasare de excepție într-un start de sezon solid
Russell a demonstrat o constanță remarcabilă în acest început de campionat, nereușind să coboare sub locul 5 în niciuna dintre primele patru curse ale sezonului. După ce a încheiat pe locul 3 în Australia și China și pe 5 în Japonia, britanicul a reușit în Bahrain cel mai bun rezultat al anului, locul 2, în spatele câștigătorului Oscar Piastri de la McLaren.
Pe finalul cursei, Russell a fost intens presat de Lando Norris, însă a reușit să reziste eroic și să își păstreze poziția, în ciuda unor probleme tehnice care aveau să-l pună în centrul unei anchete a comisarilor.
Incidentul DRS care putea schimba podiumul
Problema a apărut în timpul unei comunicări radio între Russell și echipa sa. Din cauza unei defecțiuni electronice, pilotul Mercedes a fost sfătuit de inginerul de cursă să utilizeze un buton auxiliar pentru a comunica. Din nefericire, acel buton era programat și pentru activarea manuală a sistemului DRS (Drag Reduction System) , care poate fi utilizat doar când un pilot se află la mai puțin de o secundă de un alt monopost.
Russell nu era în această situație și a activat accidental sistemul pentru o distanță de 37 de metri între virajele 10 și 11. Deși a câștigat 0,02 secunde în acea porțiune, pilotul a pierdut 0,28 secunde în virajul următor, compensând astfel avantajul.
Decizia comisarilor: „Niciun avantaj sportiv”
Comisarii FIA au emis un comunicat oficial în care explicau decizia de a nu penaliza pilotul britanic:
„DRS-ul a fost activat accidental ca urmare a utilizării unui buton de comunicare alternativ. Având în vedere că nu a existat niciun avantaj sportiv și că Russell a pierdut mai mult timp decât a câștigat, nu se impune nicio penalizare.”
O eventuală penalizare de 5 secunde l-ar fi scos pe Russell de pe podium, în condițiile în care a terminat la mai puțin de o secundă în fața lui Norris și la doar 3 secunde în fața lui Charles Leclerc. Aceasta ar fi însemnat o dublă McLaren în Bahrain și o urcare nesperată pe podium pentru Ferrari.
Cu cele 18 puncte obținute în Bahrain, George Russell și-a consolidat poziția a 4-a în clasamentul general al piloților, ajungând la 63 de puncte, la doar 6 puncte de Max Verstappen (69), care ocupă locul 3. În fața lor se află piloții McLaren, Lando Norris (77 puncte) și Oscar Piastri (74), ceea ce subliniază începutul excelent de sezon al echipei britanice.